Iedereen verdient ruimte voor ontwikkeling.
Wij ontwikkelen en verbeteren bildungsprogramma’s voor leerlingen, studenten en professionals.
Brede persoonlijke vorming en een bewuste verhouding tot maatschappelijke ontwikkelingen en uitdagingen staan daarbij centraal.
Zoals lessen in nieuwsgierigheid voor middelbare scholieren, leiderschapsprogramma’s voor adolescenten of minoren en honoursvakken voor universitair studenten.
Onze manieren van leven, leren en werken veranderen razendsnel. We staan voor maatschappelijke uitdagingen die letterlijk en figuurlijk grensoverstijgend zijn, oude zekerheden vallen weg en kennis kent een steeds beperkter houdbaarheidsdatum. Dat vraagt om nieuwe manieren van (een leven lang) ontwikkelen.
Wij werken aan onderwijs dat past bij deze tijd. In co-creatie verbinden we theorie en praktijk, leggen de nadruk op ‘ervaren’ en ‘oefenen’, verbinden hoofd, hart én handen en werken met innovatieve toets- en beoordelingsmethoden.
Het resultaat: mensen die hun expressieve, empathische, ethische en creatieve vermogens leren ontwikkelen én ontdekken hoe zij die willen aanwenden met het oog op zichzelf, de ander en de wereld om hen heen.
Bildung kent niet één benadering. Elke groep mensen, plaats en tijd vraagt om een eigen aanpak. Daarom staat eigenaarschap over het leerproces in onze programma’s centraal.
Wij ontwikkelen het onderwijs samen met deelnemers en spelen gaandeweg in op hun behoeften, noden en ideeën. Zo stimuleren we een actieve leerhouding en kunnen we ervoor zorgen dat de programma’s werkelijk aansluiten bij de leefwereld van onze deelnemers.
Wij rekken de traditionele grenzen van het onderwijs op. We betrekken diverse experts uit verschillende maatschappelijke domeinen, zoals kunst, ondernemerschap, sport of politiek.
Ooit gehoord van De Digitale Detox, de Taboe-Bingo of pijnbank-colleges? Als onze studenten op maandag een college krijgen over de theorie achter transitieprocessen, gaan ze op vrijdag een lang weekend op bootcamp met het Nederlandse leger om aan den lijve te ondervinden wat het betekent op over individuele en gezamenlijke grenzen heen te gaan. Zo streven we naar educatieve programma’s op het scherpst van de snede.