Projecten rondom persoonlijke en maatschappelijke vraagstukken zijn vaak complex.
De omvang, het aantal belanghebbenden, de hooggestemde verwachtingen of de verplichte verantwoordingsmechanismen, het zijn de hordes op de weg van ideaal naar praktijk.
Wij ontwerpen, coördineren en begeleiden dergelijke projecten op basis van onze bildungsmethodiek.
Zo hebben wij verschillende gemeentelijke jongerenprogramma's gecoördineerd, trajecten rondom de aansluiting tussen vooropleiding en hbo begeleid en universiteitsbrede blended-learning programma’s helpen ontwikkelen.
Bildung speelt zich af op het snijvlak van droom en daad. Aandacht voor individuele groei en motivatie, constructieve groepsdynamiek, eigenaarschap van onderop en een interdisciplinaire aanpak zijn hierbij enkele kernbegrippen in onze manier van werken.
We maken gebruik van een rijk scala aan innovatieve werkvormen en interventietechnieken. Denk bijvoorbeeld aan Deep Democracy, Design Thinking of Art Based Learning.
In de rol van projectcoördinator, -teamlid of kritische vriend helpen wij graag duidelijke doelen te formuleren, realistische projectplannen te schrijven en deze van papier naar praktijk te vertalen.